Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
- Forskningscentrum
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
- Innovation och nyttiggörande
-
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med studenter
- Unga Talanger till Skånsk Industri för Cirkulär Tillväxt
- Samarbeta med forskare
- Kultursamverkan
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Anna
Seravalli
Docent/Universitetslektor
anna.seravalli@mau.se
040-665 80 83
orcid.org/0000-0002-2775-7076
Presentation
Anna Seravalli är Docent i Design vid Konst, Kultur och Kommunikation, Malmö Universitet. Hennes forskning ligger i skärningspunkten mellan deltagande design, hållbar och rättvis stadsutveckling. Hon samarbetar med olika grupper och offentliga organisationer för att samskapa processer och initiativ som fokusera på miljömässiga och sociala frågor. Genom att göra och lära sig tillsammans med andra fördjupar hon sig i handlingar, strukturer och politik för den kollektiva agerande som strävar efter social förändring. För närvarande undersöker hon hur man kan främja regenerativa relationer mellan medborgare och havet i olika EU-städer (Bauhaus of the Seas Sails project) och hur lyssnnande kan informera nya former av deltagande och samverkan inom stadsutveckling (LISTEN-projektet).
Hon är koordinator för Malmö University DESIS Lab.
Publikationer
-
2023 | Rapport
The co-design template
Anna Seravalli, Ann Light, Anders Emilson, Gloria-Karin Lopez
-
2023 | Artikel i tidskrift
Strengthening Urban Labs’ Democratic Aspirations: Nurturing a Listening Capacity to Engage With the Politics of Social Learning
Anna Seravalli
-
2022 | Konferensbidrag
Reworlding: Participatory Design Capabilities to Tackle Socio-Environmental Challenges
Liesbeth Huybrechts, Mela Zuljevic, Oswald Devisch, Virginia Tassinari, Anna Seravalli, Ann Light, Seppe De Blust, Antoniadis Panagiotis, Chiara Bassetti, Nicola Bidwell, Maurizio Teli, Cristiano Storni, Gabriela Avram, Mark Marshall, Filip Majetic, Joachim Declerck
-
2022 | Konferensbidrag
Expanding Learning in Participatory Design: Mapping the Field of Learning Theory and Practice in PD
Mette Agger Eriksen, Seppe De Blust, Oswald Devish, Christian Dindler, Carl DiSalvo, Anna Seravalli, Majken Toftager Larsen
-
2022 | Artikel i tidskrift
Design in the public sector: Nurturing reflexivity and learning
Anna Seravalli, Savita Upadhyaya, Heiti Ernits